Kort ventetid, personlig betjening og god information

Få en grundig undersøgelse og forklaring, så du er fuldt orienteret om din situation

Spørgsmål og svar om samarbejder med region sjælland

Vi modtager mange telefoniske forespørgsler om de samme ting, og det giver lang ventetid på at komme igennem på telefonen. Derfor har vi samlet og besvaret de almindeligste spørgsmål på denne side. (Senest opdateret 30. august 2018)

a. Jeg har valgt omvisitering til Grå Stær Sjælland for at blive opereret med kortere ventetid. Har I mon modtaget min henvisning?

Svar: Vi har modtaget din henvisning fra Regionen. Øjenafdelingen sender den elektronisk til os samme dag, som du beder dem om det. Du skal afvente skriftlig indkaldelse til en forundersøgelse, som vil blive sendt til din e-boks eller med almindelig post. Spørgsmål om ventetid kan du få besvaret på vores hjemmeside ”privatklinikh.dk” under ”Regionspatienter”. Du skal med andre ord ikke ringe til os for at aftale en tid.

b. Jeg har valgt omvisitering til Grå Stær Sjælland og har modtaget en indkaldelse til en anden klinik. Hvordan kan det være?

Svar: For at sikre den størst mulige operationskapacitet har Region Sjælland godkendt, at vi kan viderevisitere din henvisning til en samarbejdsklinik (underleverandør). Det er nødvendigt i perioder med spidsbelastning af nye henvisninger.

c. Hvorfor og hvordan skal man bruge øjendråber i forbindelse med operation for grå stær?

Svar: Formålet med øjendrypning er at reducere øjets immun-reaktion på operationen. Der kommer altid en vis grad af irritation (inflammation) i et øje ved en operation. Det forebygges og behandles med binyrebarkhormoner og såkaldte NSAID-præparater. Du har derfor fået recept på to præparater, som skal hentes på apoteket i god tid inden operationen. Skal opbevares køligt inden de skal bruges. Recepten gælder til 3 udleveringer.

Hvordan? Øjendrypning påbegyndes 2 dage før operationen, og fortsætter i min. 3 uger efter operationen. Du skal følge vejledningen, som du har fået udleveret ved forundersøgelsen. Denne vejledning findes også på vores hjemmeside under ”Regionspatienter”.

Hvis du har brug for hjælp af hjemmesygeplejerske til øjendrypning, skal du selv rekvirere dette via kommunens borgerservice. Vis vejledningen til hjemmesygeplejersken, som i øvrigt også kan se ordinationen under det Fælles Medicinkort (FMK).

d. Har du spørgsmål til Flex-trafik og befordringsgodtgørelse?

Svar: Kørsel med Flex-trafik rekvireres på telefonnr: 70153515. Se dette link for mere vejledning:
https://www.regionsjaelland.dk/Sundhed/patient-i-region-sjaelland/patientbefordring/Sider/Saadan-bestiller-du-transport.aspx
Hvis du selv befordrer dig til behandling i vores klinik er du berettiget til godtgørelse fra Regionen. Til det formål laver vores sekretær en attest på dine besøg her i klinikken, som vi sender til Regionen.

e. Ønsker du at blive omvisiteret til Det Udvidede Frie Sygehusvalg?

Svar: Hvis vores klinikker ikke kan tilbyde dig behandling indenfor 30 dage, har du ret til udvidet frit sygehusvalg i stedet for vores behandlingstilbud. I så fald er det tilstrækkeligt at sende os en mail om det. Så returnerer vi din henvisning til Regionen og du kan så vælge en anden klinik.

f. Jeg har fået en tid til undersøgelse eller operation, men vil gerne ændre den. Jeg kan ikke komme igennem på telefonen. Hvad gør jeg?

Svar: Send os venligst en e-mail via kontaktformularen her på vores hjemmeside, så ringer vores sekretær dig op senere.

Glade patienter

  • “Det er faktisk det bedste jeg har gjort…”

    – Jytte Johansson om sin Symfony-operation i 2016

  • “Med mine erfaringer vil jeg anbefale andre at få opereret deres øjne med Symfony-linser i Privatklinik Hørsholm”

    – Jørgen Suhr, 2.7.2017

  • “Dette øjenlægebesøg, var uden tvivl et møde, med branchens mest kompetente og dygtige øjenlæger. Ydermere var sekretæren uddannet sygeplejerske, og man følte straks, at her var man i gode hænder. Jeg kan varmt anbefale denne klinik til alle, også langvejs fra, det er hver en kilometer værd at køre. TAK for god behandling.”

    – Mai-Britt Corsini (20.02.17)

  • “Excellent service – and most important – excellent result from a cataract surgery where special lenses was used. Seeing like a hawk. The clinic speaks Danish, German, English and French – so don´t hesitate.”

    – Lone Fisker (26.01.17)

  • “Jeg har været ovenud tilfreds med behandlingen os Jer. Selvfølgelig er den lægefaglige viden mest vigtig og denne er – efter min viden – i absolut top!. Nursing af patienten er professionel; dvs. I spørger med indlevelse og empati og er opmærksomme på alt omkring patienten”.

    – Bjarne K, Advokat

  • “Meget professionel vejledning. Er meget tilfreds med at lægen ville svare på alle mine og mors spørgsmål. Vi gik derfra med stor ro og en god mavefornemmelse. Stor ros herfra”.

    – Kristine B, Hørsholm

  • “Jeg meget tilfreds med hele forløbet omkring min operation. Jeg er specielt glad for den meget korte ventetid før og mellem operationerne (20/9-12 og 27/9-12). Jeg er meget overrasket over, at jeg kan klare mig med en læsebrille med så lav en styrke.”

    – Bodil B

  • “Jeg kan ikke finde på noget som kan gøres bedre. Jeg følte mig tryg fra første gang jeg blev behandlet (2014). Klinikken har en behagelig atmosfære. Den lægefaglige kompetance er overbevisende. Jeg har fået klinikken anbefalet og vil gøre det samme!”

    – Reinhard Tølke (grå stær 29. okt. 2015)

  • “Det var en oplevelse at gennemgå denne geniale grå stær operation. Tak for det nye forbedrede syn!”

    – Torben (27.05.15)

  • “Herligt! Kan nu se dybden – Golfbolden kan følges helt ud til 150 meter. Mange tak for god behandling!”

    – Per Steen Andersen (07.07.15)

  • “Henriks håndelag er imponerende, og lige så vigtigt for en nervøs patient er den rare, rolige og venlige atmosfære på klinikken. Sjældent at finde i dag.”

    – Hans Andersen, Roskilde (25.08.15)

  • “En god oplevelse, hvor der kom svar på øjenspørgsmål. En grundig undersøgelse betød, at operation kunne udsættes.”

    – Per (07.07.15)

Ring til os